משפחתי – טיפול זוגי

משפחתי – טיפול זוגי

טיפול זוגי עוסק בקשר הזוגי וביצירת תקשורת זוגית טובה ומכילה בין בני זוג. בכניסה לזוגיות מביא איתו כל אחד מבני הזוג רצונות ותקוות, דפוסי התנהלות, דרכי תקשורת וציפיות מהאחר המשמעותי בקשר.

לעיתים במהלך הזמן וכתוצאה ממעברים ואירועים בחיים חלה שחיקה בקשר הזוגי. גם אירועים משמחים כמו הבאת ילדים לעולם מכניסים לחצים לקשר ויוצרים קצרים בתקשורת בין בני הזוג, שעלולים אף להוביל אותם לכדי גירושין. טיפול זוגי מסייע לבני הזוג ללמוד כיצד להקשיב ולשמוע האחד את השני, לתת מקום לנפרדות ושונות בקשר ולאפשר שיתוף והרמוניה.

מי צריך טיפול זוגי?
טיפול זוגי מסייע למי שהתקשורת והשיתוף בזוגיות נמצאים במשבר. טיפול זוגי יכול לסייע לבני זוג לבחון האם שווה להם להמשיך ולהלחם על מערכת היחסים שלהם, האם ניתן לתקן את שהתקלקל והאם קיים עדיין בסיס לזוגיות. זוגות רבים שהחליטו לקחת טיפול זוגי כאקט אחרון למניעת גירושין, הצליחו לשקם את מערכת היחסים הזוגית שלהם, ולהימנע מההליך הכואב של גירושין.

גם זוגות הנמצאים בתחילת החיים המשותפים, עשויים להרוויח באם יבחרו לגשת לטיפול לזוגות בתחילת דרכם. זוגות אלו יבססו את מערכת היחסים שלהם על ערוצי תקשורת בריאים ונכונים וישפרו את יכולתם להצליח להתגבר גם על נקודות הקושי הגדולות ביותר כמו למשל במקרים של קושי כלכלי או לאחר לידת הילדים. 

טיפול זוגי עשוי לשפר את הקשר המיני במצבים בהם חלה שחיקה בתשוקה ההדדית. טיפול זוגי עשוי להחזיר את העניין לזוגיות במצבים בהם שנים רבות של זוגיות רוקנו את הקשר לאחר התרוקנות הבית מילדים ומטלות משותפות.

במכון שלם מטפלות זוגיות ומשפחתיות בעלות ניסיון רב שנים בטיפול זוגי, גם במצבי קונפליקט קשים.

שתף את הפוסט

דילוג לתוכן