ילדים – play therapy

ילדים – play therapy

פסיכותרפיה משולבת ב-play therapy

משחק הוא אלמנט חשוב בהתפתחות ילדים. ילדים משתמשים במשחק בדרכים רבות ומגוונות, בין השאר כדי להבין טוב יותר את עולמם החברתי ואת מקומם שלהם בתוכו. כאשר ילדים חווים סיטואציות מורכבות או מעוררות מצוקה, פעמים רבות הם משחזרים את הסיטואציה שוב ושוב באמצעות משחק, אשר מסייע להם לעבד ולהכיל את מה שחוו, ולהטמיע את החוויה בתוכם.

טיפול במשחק הוא שיטת טיפול ותיקה ובעלת תימוכין מחקריים, שמתאימה בעיקר לילדים. בשיטה זו נעשה שימוש בצורות שונות של משחק ככלי הטיפולי המרכזי.

לשימוש במשחק ככלי טיפולי יתרונות רבים. המשחק מסייע להפיכת הטיפול לסביבה נוחה ובטוחה עבור הילד. חדר הטיפול, המצויד במשחקים רבים, נחווה כמקום נעים, והשהייה בחדר עם מבוגר זר הופכת פחות מאיימת ויותר מזמינה, ואפילו מוכרת, כאשר מה שעושים זה לשחק ביחד.

המטפל משתמש במשחק כדי לפתח דיאלוג עם הילד. באמצעות המשחק, הילד יכול לתקשר תכנים שונים שמעסיקים אותו או מטרידים אותו. רגשות לא פשוטים או "רעים" יכולים להיות מבוטאים בחופשיות, ללא חשש מביקורת. המטפל מסייע לילד להתמודד עם רגשות וחוויות אלה ולעבד אותם.

הפגישות מתרחשות לרוב בתדירות של אחת לשבוע, ונמשכות כ-50 דקות, אם  כי לעיתים יש צורך לשנות את תדירות הפגישות או את משכן. ברוב המקרים, במקביל לפגישות עם הילד יתקיימו גם הדרכות הורים. לעיתים יתעורר גם צורך בעבודה עם צוות הגן או בית הספר, או עם גורמים נוספים הרלוונטיים לחיי הילד.

שתף את הפוסט

דילוג לתוכן