מכון שלם

מכון שלם

מכון שלם נוסד בשנת 1989. מכון שלם נותן מענה טיפולי ואבחוני לילדים, נוער, מבוגרים, זוגות ומשפחות. במכון מטופלים ילדים בסיכון, ילדים המצויים באומנה וילדים הנמצאים בפנימיות על רקע משפחתי ועל רקע פסיכיאטרי. כן מטופלים במכון ילדים המגלים קשיי הסתגלות במערכות החינוך וקשיים חברתיים וילדים ומתבגרים המצויים על הרצף האוטיסטי. במכון ניתנים טיפולים התנהגותיים קוגניטיביים CBT.

במכון מטופלות משפחות הנתונות במשבר, הורים גרושים וילדיהם, מתבצע "תיאום הורי" להורים גרושים, כן מטופלים מקרים של סרבנות קשר ו"ניכור הורי", ילדי אומנה וילדים מאומצים. 

במכון שלם מטופלים עובדי הוראה ובני משפחותיהם (בסבסוד משרד החינוך) טיפולים אלו מתקיימים בכל רחבי הארץ. שירותי האבחון במכון כוללים אבחון פסיכודיאגנוסטי, אבחון פסיכו-דידקטי ודידקטי, מבחנים לאיתור בעיות קשב וריכוז, כגון TOVA, BRC ו MOXO, אבחון להערכת הפרעות תקשורת, הערכת מסוגלות הורית, הערכת מסוכנות, אבחון בפלילים ואבחון פסיכיאטרי.

לאחר טיפול משפחתי בני המשפחה לומדים יותר על עצמם ועל האופן בו מתרחשים האירועים המשפחתיים שלהם. רמת המתח המשפחתי יורדת ותפקוד המשפחה וההתמודדות עם קשיים, קונפליקטים ואירועים שונים משתפרת. ההתערבות המשפחתית משמשת בהצלחה לטיפול בסוגים רבים ושונים של משפחות במצבים רבים ושונים, כוללים סכסוך בתוך מערכת היחסים של ההורים, התמודדות עם בעיות התנהגות של ילדים או בבית הספר ועוד.

מכון שלם, טיפול משפחתי, אבחון לילדים, טיפול פסיכולוגי לילד

טיפול זוגי מסייע למי שהתקשורת והשיתוף בזוגיות נמצאים במשבר. טיפול זוגי יכול לסייע לבני זוג לבחון האם שווה להם להמשיך ולהלחם על מערכת היחסים שלהם, האם ניתן לתקן את שהתקלקל והאם קיים עדיין בסיס לזוגיות. זוגות רבים שהחליטו לקחת טיפול זוגי כאקט אחרון למניעת גירושין, הצליחו לשקם את מערכת היחסים הזוגית שלהם, ולהימנע מההליך הכואב של גירושין.

בטיפול במבוגר הפסיכולוג עוזר למטופל לבטא את הרגשות שלו במילים. כך אנחנו עוזרים למטופל להתחבר לרגשות לא מודעים, לחשוב על דברים שלא העז לחשוב עליהם ולנסות להבין בעזרת הפסיכולוג כיצד משפיעים הרגשות על החיים וכיצד דפוסי ההתנהגות הבלתי מסתגלים מושפעים מרגשות מודחקים.

אצל ילדים הגישה היא שונה. הילד אינו מסוגל לבטא באופן מלא את רגשותיו באמצעות מילים. השפה שמדבר בה הילד היא שפת המשחק, בו הילד חש עצמו חפשי ובטוח יותר ובו הוא מסוגל לבטא את עצמו ורגשותיו. בגיל הרך המשחק הוא למעשה הדרך בה מכין עצמו הילד לקראת מגרש המשחקים של החיים והבגרות. שם, באמצעות הדמיון הוא מוצא לעצמו את הדרכים להיפגש עם פחדיו, כאביו ומשאלותיו, שם הוא מחפש את הפתרון למצוקותיו.

שתף את הפוסט

דילוג לתוכן