איך קבוצות טיפוליות יכולות לסייע לכם?

איך קבוצות טיפוליות יכולות לסייע לכם?

איך קבוצות טיפוליות יכולות לסייע לכם?

לכל אחד מאיתנו יש חלום משותף שהוא חולק עם אחרים, וזה החלום להיות מאושר. השאלה איך מגיעים לאושר הזה ואיך אפשר לחיות את חיינו בהרגשה טובה ובטוחה יותר. טיפולים פסיכולוגיים יכולים לסייע לאנשים שונים במהלך החיים, אך לא לכל אחד מתאים טיפול מסורתי של אחד על אחד. לכן, אם גם אתם רוצים לעבור חוויה אחרת, יעילה, מצחיקה וגם חברתית, כדאי לחשוב על קבוצות טיפוליות במכון שלם.

מהן קבוצות טיפוליות ומה מיוחד בהן?

כשמדברים על קבוצות טיפוליות מדברים על טיפול פסיכולוגי מעט שונה מזה המוכר לכולנו, והשוני המרכזי הוא מספר המשתתפים. בעוד שבטיפול הרגיל אדם יושב מול הפסיכולוג שלו, הרי שבקבוצות הטיפוליות מדובר על קבוצה של בערך עשרה אנשים עם שני מנחים. לפני שמתחילים טיפול כזה כל אחד מהמשתתפים צריך להתחייב על סודיות, שכן ההנחה היא שכל אחד יגיע לקבוצה ויספר את הדברים הכי אישיים, מביכים או כואבים לו. לכן חשוב שכולם יהיו מוכנים לשמור על הפרטיות של האחרים, ממש כפי שפסיכולוג פרטי מחויב לשמירה על הפרטיות של המטופלים שלו.

כיצד בונים את הקבוצה?

אחד מהדברים החשובים ביותר שצריך לעשות כשרוצים לבנות קבוצות טיפוליות, זה להחליט מי יהיו האנשים שירכיבו את הקבוצה. כדי לבצע את המשימה הזאת צריך לא מעט ידע, ניסיון ובקיאות בתחום, כי למעשה הרכב הקבוצה זה חלק חשוב ממה שיקבע האם הטיפול יהיה יעיל עבור המשתתפים. ברוב המקרים כשרוצים להרכיב קבוצת טיפול בוחרים אנשים עם אותו רקע פחות או יותר, כלומר אנשים שמתמודדים עם בעיות זהות. זה מה שיבטיח שבמהלך הטיפולים בקבוצה כולם יוכלו להתחבר טוב יותר לנושא וגם לעבור תהליך שבאמת יסייע לכם.

איזה קבוצות קיימות?

במכון שלם יש מספר קבוצות שקיימות כיום ומתפקדות כקבוצות טיפוליות, והן:

–          קבוצות שעוזרות באינטימיות ובזוגיות

–          קבוצות שעוסקות בהורות לילדים עם בעיות קשב וריכוז

–          קבוצות ליחידים שיש להם קושי ביצירת קשרים עם אחרים

במידה הצורך והביקוש אפשר כמובן לפתוח קבוצות טיפול אחרות, שכן כפי שאנחנו יודעים, לא חסרות בעיות וקשיים שאיתם אנשים מתמודדים בחיי היום יום שלהם. חשוב להבין שעל מנת שהטיפול יצליח וכדי לראות את תוצאותיו יש להתמיד, ממש כפי שצריך לעשות בכל סוג אחר של טיפול. אין קסם שיוכל לעזור לנו להתמודד עם בעיות בצורה טובה יותר ולא הכול תלוי במנחים של הקבוצה, כך שלפני ההרשמה לקבוצת הטיפול כדאי לוודא שאתם רציניים ומעוניינים בכך. בדרך כלל עצם העובדה שאתם מגלים שאתם מתמודדים עם אותו קושי שגם אחרים צריכים לחיות איתו זה כבר מרגיע. לכן נהוג לומר שלקבוצות טיפול יש כוח אדיר ואתם תראו שהתהליך הזה יוכל לעזור לכם רק טוב, לחזק אתכם ולסייע לכם רבות.

 

שתף את הפוסט

דילוג לתוכן