מזה תאום הורי ולמה זה חשוב

מזה תאום הורי ולמה זה חשוב

מזה תאום הורי ולמה זה חשוב?

אין ספק שרוב האנשים שהתחתנו עשו זאת מאהבה ומתוך כוונה להמשיך את הזוגיות לעד. עם זאת, הרבה פעמים קורה שהחיים מזמנים לנו התפתחויות שונות, וכך קורה שבמדינת ישראל אחד מתוך שלושה זוגות ימצא את עצמו מחליט שהוא רוצה להתגרש. זה נשמע לכם מוכר כי גם אתם החלטתם להיפרד? אם כך, כדאי שתחשבו על תאום הורי, כי אם יש משהו שאתם חייבים לראות לנגד עיניכם זה את טובת הילדים.

מה העקרונות של תאום הורי?

תאום הורי זה מודל שפותח בארצות הברית, והמטרה שלו היא אחת וברורה: לשים את טובת הילדים בראש סדר העדיפויות גם כשמחליטים להתגרש. העניין הוא שהרבה פעמים זוג נשוי שמחליט להתגרש לא באמת מצליח לעשות את זה בצורה יפה ומכובדת. זה מה שמוביל את הזוג לבתי המשפט, לחלוקה ומשמורת על הילדים וכדומה. עם זאת, ולמרות שבית המשפט הרבה פעמים קובע איזה סוג של משמורת על הילדים תתנהל בין בני הזוג, הם בכל זאת לא מצליחים לתקשר בצורה מכובדת ויפה. הרבה פעמים קורה שבלי לשים לב ובלי כוונה ההורים שמים את הילדים ביניהם ומנהלים דרכם את המאבק אחד בשני, הרבה אחרי שהגירושים כבר נחתמו. לכן לתאום ההורי יש משמעות גדול כל כך, כי זה התהליך שבו ההורים יתחייבו לשים את טובת הילדים מעל הכול.

מה כולל התהליך?

כשמדברים על תאום הורי מדברים, לפני הכול, על אבחון והערכה. המומחים בתחום יוכלו לאבחן את המצב ביניהם ולהעריך אותו, ועל פי הערכות האלה הם יחתימו אתכם על חוזה ביניכם. לאחר מכן יתחילו מפגשים משותפים עם שניכם ועם כל אחד מכם לבד, ואם יהיה צורך תתקיימנה גם התייעצויות עם גורמים נוספים הקשורים לתהליך הפרידה שלכם. תפותח לכם תכנית מפורטת ואישית להתמודד עם הנושאים השנויים במחלוקת ואתם תראו שאנשי הצוות שיעזרו לכם בתהליך הזה יובילו אתכם להיות רגועים יותר ולראות, לפני הכול, את הילדים ואת טובתם.

עקרונות התהליך

לפני שנכנסים לתהליך של תאום הורי צריך להבין מה העקרונות שלו, כי מעבר לשקט הנפשי יש עוד כמה דברים שהתהליך הזה כולל, כמו לדוגמה:

– התקשורת ביניכם צריכה לכלול את המיקוד בנושאים גידול הילדים ולא בנושאי העבר המשותף שלכם.
– צריכה להיות לכם מחויבות לדיאלוג ולשיתוף פעולה.
– המטרה צריכה להיות תמיד להפחית את רמת המתח והקונפליקט לטובת כל הנוגעים בדבר.
לא מדובר על תהליך שקל להתמודד איתו כי בדרך כלל פירוק המשפחה זה עניין אמוציונלי לא פשוט. עם זאת, התאום ההורי יכול בהחלט לגרום לכך שהדברים יתנהלו בצורה הרבה יותר טובה ורגועה לעומת איך שהם התנהלו עד עכשיו. כל מה שאתם צריכים זה לבחור את המומחים בתחום שילוו את התהליך שלכם ואתם תראו שבסופו של דבר כולכם תהיו הרבה יותר רגועים. זה חשוב כי בצורה כזאת לא רק הילדים יוכלו להתמקד במשימות שלהם ובלימודים, אלא גם כל אחד מההורים יוכל להתחיל לפעול למען חיים חדשים.

שתף את הפוסט

דילוג לתוכן