כל מה שצריך לדעת על טיפול פסיכולוגי לילדים

כל מה שצריך לדעת על טיפול פסיכולוגי לילדים

אין דבר יותר חשוב להורים מאשר הילדים שלהם, כי מי מאיתנו לא רוצה שיהיה לילד שלו רק טוב? זאת הסיבה לכך שכאשר אנחנו רואים את הילדים שלנו מעט אבודים או מתנהגים בדרכים משונות שלא קשורות לחינוך שלנו, אנחנו בדרך כלל נלחצים. כדאי לדעת שהלחץ לא באמת יוביל לשינוי ולא יוביל להרגעת הילדים, ובהחלט מומלץ לחשוב על טיפול פסיכולוגי לילדים.

מה מיוחד בטיפול פסיכולוגי שמיועד לילדים?

ראשית, כאשר מדברים על טיפול פסיכולוגי לילדים מדברים על עבודה עם מישהו שעוד מאוד קל לעצב, להשפיע עליו ולשנות אותו. זו הסיבה לכך שבדרך כלל טיפולים כאלה מוצלחים מאוד, כיוון שלרוב יש דרכים שבעזרתן אפשר להגיע אל עולמו הפנימי של הילד ולעזור לו. עם זאת, זו גם הסיבה שבגללה צריך לבדוק בשבע עיניים בידי מי מפקידים את המשימה לדאוג ולטפל בילד, כי לא כל אחד יוכל לעשות זאת בצורה מספיק אחראית וטובה. מה שמיוחד בטיפול פסיכולוגי שמיועד לילדים אלה הן בדרך כלל השיטות שבהם משתמשים, בין אם זו פסיכותרפיה, משחקים שונים,  טיפול קוגניטיבי או כל סוג אחר של טיפול.

מתי יודעים שצריך לפנות לכיוון של טיפול פסיכולוגי לילדים

בכל משפחה הסיטואציה יכולה להיות שונה, אך מה שבטוח זה שחלק מהתפקידים שלנו כהורים זה להיות מודעים לילדים ולהיות ערים למה שקורה להם. אם אתם רואים שהילד מסתגר או שאתם רואים שמגיעות יותר מידי תלונות מהמורות בבית הספר, זה צריך להדליק לכם נורה אדומה. אם אתם לא מצליחים לתקשר עם הילד או שאתם יודעים שיש לו בעיית קשב וריכוז גם אלה יכולות להיות סיבות טובות לפנות לקבל עזרה. אומנם זה נכון שלא אחרי יום שבו הילד קצת עצוב צריך לפנות לאפשרות של טיפול פסיכולוגי לילדים, אך אם מדובר על סיטואציה מתמשכת כדאי יהיה לבדוק שאתם לא מזניחים את העניין ופונים אל מי שצריך.

איך לבחור את המטפל לילד?

הדבר הראשון שאתם צריכים לדעת על התחום הזה, זה שטיפול פסיכולוגי לילדים זו התמחות בפני עצמה בתוך התחום של פסיכולוגיה כללית. כלומר, לא כל אדם שיש לו תואר בפסיכולוגיה יכול לטפל בילדים כי זו נישה ספציפית בכל מה שקשור לטיפולים פסיכולוגיים. שנית, צריכה להיות התאמה מושלמת בין הפסיכולוג ובין הילד, כך שצריך לבדוק כמה שיותר מידע אודות האדם שאליו אתם פונים. ממתי הוא עוסק בתחום הזה? האם אחרים חושבים שהוא פסיכולוג מוצלח? שימו לב גם לשאלה האם הפסיכולוג עובד בכוחות עצמו או שהוא שייך למכון פסיכולוגי כזה או אחר. כל הדברים האלה יוכלו לתת לכם את הביטוח שאתם שולחים את הילד למקום המתאים לו ביותר, ואתם תראו את התוצאות בבית מהר מאוד. אומנם זה נכון שטיפול פסיכולוגי נתפס בעיני רבים כתהליך שדורש זמן וזה אכן כך, אך אצל ילדים ניתן לראות יחסית מהר האם הטיפול עוזר להם ולאן בדיוק הוא מוביל אותם. לא כדאי לדחות את הדברים ואתם תראו שטיפול שמתבצע על ידי המומחים בתחום יוכל לסייע לילד שלכם לא מעט.

 

שתף את הפוסט

דילוג לתוכן