דברים שכדאי לדעת על מסוגלות הורית

דברים שכדאי לדעת על מסוגלות הורית

רוב האנשים שהחליטו בשלב כזה או אחר להתחתן ואף להביא לעולם ילדים עשו זאת מתוך אהבה ומעולם לא חשבו על היום שבו אולי הם יחליטו להיפרד. עם זאת, במדינת ישראל אחד מכל שלושה זוגות בסופו של דבר יתגרש, ותמיד עולה השאלה מה עושים עם הילדים ואיך ממשיכים לדאוג להם. לא אחת יש להזמין חוות דעת בנושא של מסוגלות הורית, שכן על פי חוות דעת כזאת ניתן יהיה לקבל החלטות חשובות.

מה זו מסוגלות הורית?

הדבר החשוב ביותר שצריך לדעת כשמדברים על מסוגלות הורית זה שלא מדברים על משהו קבוע וגם לא על תכונת אופי. כלומר, זה שנוכל להוכיח שאנחנו אוהבים את הילד זה טוב, יפה וחשוב, אך המסוגלות ההורית היא משהו אחר. היא כוללת את היכולת של ההורה לדאוג לילד מבחינות שונות כמו:

  • פיזית
  • רוחנית
  • נפשית

כל זאת בהתאמה לגילו של הילד, לצרכים שלו ולמצבו. מכאן נובע שהמסוגלות ההורים זה משהו שיכול להשתנות עם השנים, ממש כפי שהילד משתנה והצרכים שלו הופכים להיות אחרים ככל שהוא גדל ומתבגר. לכן חשוב להבין שאם אדם נמצא בעבר כבעל מסוגלות כזאת, לא בטוח שגם אחרי שנים הוא עדיין יאובחן ככזה.

מתי צריך חוות דעת בנושא?

יש לא מעט מקרים שבהם צריך להזמין חוות דעת בנושא המסוגלות ההורית, כמו לדוגמא:

  1. סוגיות של משמורת ילדים: כשההורים מתגרשים וצריך לעשות ביניהם חלוקה לגבי המשמורת על הילדים.
  2. ילדים בסיכון: כשהילדים הוצאו ממשפחות בסיכון כדי לגדול במשפחות אחרות.
  3. אימוץ ילדים: אי אפשר לקבל אישור לאימוץ מבלי להוכיח את המסוגלות ההורית.

חשוב לדעת שברוב המקרים מדובר על הליכים משפטיים של ממש ולכן חוות הדעת היא לא עניין של בחירה או פריבילגיה, אלא היא עניין של חוק.

איפה כדאי לקבל חוות דעת?

בישראל של ימינו יש לא מעט מקומות שבהם ניתן להזמין שירות בנושא של חוות דעת בנוגע למסוגלות ההורית. עם זאת, לא לכל מקום כזה כדאי לפנות, כך שאם גם אתם זקוקים לשירות כזה שווה לכם לעצור תחילה ולבחון את הנושא לעומק. במקרה של מכון שלם תוכלו להיות בטוחים שאתם במקום הנכון, שכן מדובר על מכון עם יותר מעשרים שנות ניסיון בתחום. כמו כן, במכון עובד צוות גדול של מומחים, כך שתוכלו להיות בטוחים שאת חוות הדעת תקבלו אחרי אבחון מעמיק ומקצועי. השילוב של הקפדה על נהלים וידע רב בתחום הקליני זה בדיוק מה שהופך את חוות הדעת שנעשות על ידי המכון לחוות דעת רציניות ובעלות משקל בתהליך קבלת ההחלטות הסופי. אתם מוזמנים לפנות אל המכון בכל עת ותראו שגם היחס האנושי שתקבלו יהיה נעים ותצאו מרוצים.

 

שתף את הפוסט

דילוג לתוכן