BRC

BRC

אבחון BRC להפרעת קשב

BRC הוא אבחון ממוחשב להפרעת קשב וריכוז, זהו האבחון היחידי אשר בודק את כל 4 תפקודי הקשב  ולכן היכולת שלו לתת מענה רחב ומדויק רבה יותר.

 

התפקודים הנמדדים באמצעות מבחן ה BRC הם :

קשב מתמשך – היכולת להחזיק רמת קשב לאורך זמן, זאת רמת ביצוע שאינה יורדת. ילדים המתקשים בתחום זה עשויים לחלום תוך ביצוע מטלה לימודית או קריאה בספר, לחוש חוסר שקט ורצון לנוע ולפטפט בכיתה.

קשב סלקטיבי – המסוגלות למקד קשב במטלה מסוימת בלבד, תוך התעלמות מגירויים סביבתיים שאינם קשורים למטלה בה עסוק האדם כרגע. למשל קושי להקשיב לדברי המורה בזמן שילדים מסביב מדברים על נושאים אחרים.

 יצול קשב – היכולת להפנות תשומת לב ולהתייחס ליותר מנושא אחד בו זמנית. כאשר פיצול הקשב אינו טוב לא ניתן גם לראות טלביזיה וגם לענות על שאלות.

 תפקודים הניהוליים – תפקודים אלה אחראים ליכולות כמו תכנון, ארגון, למידה מטעויות, הסתגלות למצבים משתנים ועוד. קושי בתפקודים הניהוליים יכול להפריע בלמידה ובפתרון של בעיות, בארגון ומילוי מטלות. (למשל, להתארגן  בבוקר על מנת להגיע לביה"ס לבושים, בזמן ועם תיק מצויד).

 

תמיכה בהחלטות טיפוליות באופן שיענו על צרכי הנבדק בצורה האופטימאלית :

דוחות BRC נותנים תמונה רחבה ומפורטת של כוחות הנבדק לצד הקשיים.

מאפשרים בדיקה של קשיי הנבדק גם ביחס לנורמה של בני גילו וגם ביחס לעצמו
(לעתים מתפתחות יכולות של פיצוי אל מול הקשיים).
בודקים בצורה מעמיקה את נושא הקשיים בתכנון וארגון שמהווים פעמים רבות חלק חשוב בתמונה של הפרעת הקשב.

הדוחות מספקים "מדד ADHD" אשר פותח ותוקף בצורה מחקרית ויכול לתת תמונה מדויקת לגבי רמת ההפרעה, באיזה מתפקודי הקשב היא באה לידי ביטוי ומהי הדרך הכי נכונה לעזור למי שמתמודד איתה.

אבחון ה BRC במכון שלם רשל"צ ניתן לביצוע ללא בדיקה חוזרת עם ריטלין. יחד עם זאת ועל פי שיקול דעת של רופא מטפל, ניתן בקלות ובצורה מקצועית ומבוקרת לערוך בדיקה חוזרת עם ריטלין. הדוחות המתקבלים מציגים תמונה רחבה של ההשפעה הטיפולית, תוך השוואה גרפית, נוחה למעקב, לתוצאות האבחון הראשון.

סיוע באבחנה מבדלת בין קשיים בקשב וריכוז לבין קשיים ממקור אחר (למשל, לקויות למידה או מצבים רגשיים).
באבחנה המבדלת שוללים סיבות אפשריות שונות העלולות לגרום לתסמינים דומים של הפרעת הקשב (חשוב כדי להתאים את הטיפול הנכון). אבחון BRC מסייע לעריכת אבחנה מבדלת במספר אופנים:

אבחון BRC מספק מידע גם על תפקודים קוגניטיביים חשובים נוספים (בנוסף לתפקודי הקשב): זיכרון שמיעתי וחזותי, ארגון ותכנון, שפה ומוטוריקה.

אבחון BRC הוא האבחון הממוחשב היחידי אשר מכיל גם ממצאים רגשיים המסייעים עוד יותר בהבנת התמונה, בקבלת אבחנה ובהחלטה איך הכי נכון לטפל.

חשוב לציין כי אבחון BRC אינו מחליף התייעצות עם איש מקצוע, אלא מסייע בהחלטות אבחוניות וטיפוליות.

שתף את הפוסט

דילוג לתוכן