אבחון פסיכו דידקטי

אבחון פסיכו דידקטי

מדובר באבחון משולב הכולל הערכת אינטליגנציה, הערכת יכולות למידה בתחומים שונים והערכה רגשית. השילוב בין החלקים הפסיכולוגיים ובין הערכת יכולות ולקויות הלמידה מאפשר לאתר קשיים ספציפיים בתחום הלמידה, להבחין בין קשיים הנובעים מלקויות למידה ובין קשיים רגשיים, ולספק מענה והכוונה לעזרה ספציפית ו/או להתאמות במערכת החינוך.

האבחון הפסיכו דידקטי הינו חלק מתהליך הערכה (לעיתים נדרשת בנוסף הערכת קשב וריכוז) אשר מאפשר מבט מקיף על מקורות לקשיים של הילד במערכת החינוך וקבלת המלצות לטיפול בהן.

האבחון הפסיכו דידקטי כולל : הערכת רמת האינטליגנציה, מבחנים לבדיקת רמת הקריאה והבנת הנקרא, אורתוגרפיה וכתיבה, מנגנונים קוגניטיביים העומדים בבסיס הקריאה' תפיסה וזיכרון חזותיים' זיכרון שמיעתי, תפקודים ניהוליים. בנוסף כוללת הבדיקה את הערכת מצבו הרגשי של הנבדק.

בתהליך אבחון פסיכו דידקטי מורחב ייבדקו גם התפקודים הדידקטיים בשפה האנגלית ו/או את יכולת ההבנה והחשיבה החשבונית ואת רמת הידע בתחום זה.

אבחון פסיכו דידקטי נדרש כיום כאשר מאובחנת לקות הדורשת התאמות מסוג שלוש (בחינות בע"פ, שאלונים מותאמים, המרת בחינת הבגרות במתמטיקה בבחינת בגרות במקצוע מדעי אחר), הלקויות הנבדקות והמאובחנות הנן : דיסלקציה – לקות בקריאה, דיסגרפיה – לקות בכתיבה, דיסקלקוליה – לקות בחשבון.

האבחון הפסיכו דידקטי עוזר לזהות את הפוטנציאל השכלי של המאובחן, את היכולות והחוזקות מחד ואת הקשיים ולקויות הלמידה מאידך. על סמך כל אלה בצירוף הממצאים בתחום הרגשי ניתנות המלצות להורים ולמערכת החינוך לבניית תוכנית למידה המותאמת למאובחן.

אבחון זה נערך ע"י פסיכולוגים חינוכיים.

שתף את הפוסט

דילוג לתוכן