אבחון פסיכודידקטי

אבחון פסיכודידקטי

אבחון פסיכודידקטי
אבחון פסיכודידקטי בנושאים שונים

ילדים בשלבים שונים של חייהם יכולים לבצע אבחון פסיכודידקטי שממפה לקויות למידה. המבחן מתבצע בשלבים, לפי נושאי הלימוד שההורים מעוניינים לסקור. במידה והתגלה כי יש לילד לקות למידה, הוא יוכל לקבל הקלות והתאמות בבית הספר. מומלץ לבצע את האבחון במקום מורשה ומקצועי, כדי לקבל תוצאות מתאימות ומדויקות. 

מהו אבחון פסיכודידקטי

אבחון פסיכודידקטי הם סדרה של מבחנים שנועדו לבדוק אם לילד יש לקויות למידה. למשל:

  • דיסלקציה – האבחון יכול להצביע אם שגיאות הכתיבה ובעיות הניסוח של הילד נובעים מבעיית דיסלקציה או מבעיות אחרות.
  • בעיות במתמטיקה – חלק מהלקויות קשורות לחלק במוח שאחראי על חישובים ומתמטיקה.
  • דיסגרפיה – לקויות יכולות להיות גם בתחום הכתיבה, כך שילדים יכולים לקלוט ולהבין מהר את החומר הנלמד, אך הם מתקשים בכתיבה של התשובות ואף מתקשים בכתיבת האותיות עצמן.
  • בעיות פסיכולוגיות נלוות – אבחון דידקטי מצביע על הלקויות בלבד, בעוד החלק הפסיכולוגי מאבחן גם את ההשלכות של לקויות אלה על מצבו הנפשי של הילד.

לקויות למידה ואבחון פסיכודידקטי

כיום יש מודעות רבה לנושא אבחון קשב וריכוז. יותר ילדים נשלחים לאבחון בעיית קשב וריכוז ומקבלים ריטלין כדי לסייע להם להתרכז בלימודיהם ולתפקד חברתית.  ילדים רבים שיש להם הפרעת קשב וריכוז סובלים גם מרמות שונות של לקויות למידה כמתואר לעיל. עם זאת, יש לזכור כי יש גם ילדים עם לקויות למידה שאין להם הפרעת קשב וריכוז ולכן אין לשייך אוטומטי אבחון אחד לשני, אלא יש לבצע אבחון מסודר לשני הדברים. אבחון פסיכודידקטי ממפה את אותם תחומים שבהם הילד מתקשה ומאפשר לו לקבל הקלות שונות.

בבית הספר היסודי ההקלות חשובות במקרים כגון: אי הורדת ציון על שגיאות כתיב במקרה של דיסלקציה, שיעורי עזר במתמטיקה במקרה של לקות בחשבון ועוד. בבית הספר התיכון האבחון חשוב עוד יותר, לקראת הבגרויות הקרבות. אבחון פסיכודידקטי יכול לסייע לתלמיד לקבל הקלות או אף פטור מלימוד שפה זרה שנייה, יכול לאפשר לו להיבחן בעל פה ועוד.

יש לזכור כי את המבחנים מומלץ לבצע במקום מקצועי שבו עובדים אנשי מקצוע בעל ניסיון. לא רק שיש להעביר מבחנים מדויקים, יש לדעת כיצד לפרשאותם וכיצד להתאים לכל ילד את ההתאמות הנכונות עבורו.נשמח לספר לכם פרטים נוספים על אבחון פסיכודידקטי במכון שלם. אנא התקשרו אלינו או השאירו פרטים באתר ונציגינו יחזרו אליכם עם מידע נוסף.

שתף את הפוסט

דילוג לתוכן