אבחון ספקטרום אוטיסטי

אבחון ספקטרום אוטיסטי

אבחון ילדים על הספקטרום האוטיסטי

אבחון והערכה של הפרעת תקשורת ראשונית נדרשים לצורך הכרה ע"י מערכת החינוך ומערכת הבריאות בזכויותיו וצרכיו של הילד, וכן לצורך המלצות על אופני טיפול. לצורך זה נדרשת הערכה ע"י פסיכיאטר ילדים וכן ע"י פסיכולוג קליני. ההערכה במכון שלם מתבצעת ע"י פסיכולוגים קליניים המתמחים בתחום זה ונסמכת על כלי אבחון מותאמים הנדרשים לצורך זה. אבחון זו כולל הערכה קוגניטיבית מלאה, הערכה רגשית בכלים השלכתיים וכן שימוש בשאלונים המקובלים בתחום.

הקשת האוטיסטית
הקשת האוטיסטית

מעבר להערכה האבחנתית ניתנות המלצות למשפחה והמלצות טיפוליות המותאמות לצרכיו הייחודיים של הנבדק. לצורך ההערכה מתקיים במכון שלם ראשל"צ ראיון עם ההורים וכן בדיקה של הילד עצמו.

אבחון מסוג זה דורש מיומנות וניסיון מקצועי וכן רגישות למצבו של הילד וצרכיו.

 

קידוד אבחנה לפיDSM-5 :

299.00 Autism Spectrum Disorder criteria:

 

דברים שכדאי לדעת על אבחון ילדים על הספקטרום

עבור כל זוג הורים אחד מהדברים החשובים ביותר זה לתת לילדים את הטוב ביותר. כל הורה היה רוצה לראות את הילד שלו גדל והופך להיות לנער, ולאחר מכן לאיש מוצלח עם קריירה ועבודה. לכן ברור מדוע כאשר קיים חשד לאוטיזם ברמה כזו או אחרת הדבר הראשון, עוד הרבה לפני שעושים אבחון ילדים על הספקטרום, הוא להיכנס ללחץ. רוב ההורים לא יודעים באמת על מה מדובר כשמדברים על הספקטרום ולכן טבעי שהלחץ תהייה התגובה הראשונה של רובנו.

מדוע חשוב לעשות אבחון ילדים על הספקטרום?

כשמדברים על אבחון ילדים על הספקטרום יש שני דברים שחשוב להבין:

  1. אין כל טעם לדחות את האבחון.

  2. מטרת האבחון היא חיובית כי הרצון הוא להבין מה מצבו של הילד.

לא מעט הורים מעדיפים להתעלם מהבעיה, לעשות כאילו היא לא קיימת ולקוות לטוב, שכן אף אחד לא רוצה להודות שלילד שלו יש בעיה כזו או אחרת. עם זאת, במקרים שבהם נדרשים אבחונים אין כל טעם לדחות את העניין, שכן ככל שנעשה את האבחון מהר יותר כך נוכל להבין טוב יותר מה הבעיה. ברוב המקרים צריך להבין מה הבעיה כדי לדעת איך לטפל בה, ומכאן נובעת החשיבות של אבחון ילדים על הספקטרום. האבחון הזה יכול לעזור מאוד בכל מה שנוגע בעתיד הילד, ולכן חשוב לא רק לעשות אותו מהר אלא גם מומלץ לעשות אותו במקום הכי טוב שיש.

אבחונים והקלות

מעבר לכך שכדאי לעשות אבחון ילדים על הספקטרום כדי שניתן יהיה לעזור לילד שנמצא במצוקה או לפחות להבין מה הבעיה שממנה הוא סובל, יש עוד סיבות לעשות אבחונים כאלה. העניין הוא שהרבה פעמים הורים לילדים שיש להם אוטיזם ברמה כזו או אחרת יוכלו לקבל הקלות כלכליות והילדים עצמם יוכלו לקבל הקלות בלימודים או בתחומים אחרים של החיים. לכן חשוב כל כך לעשות אבחונים ולברר על איזו רמה של קושי מדובר, כי זו הדרך הנכונה להתחיל לסייע לכל ילד.

המקום הטוב ביותר לביצוע אבחונים

יש היום הרבה מקומות שבהם אפשר לעשות אבחון ילדים על הספקטרום, אך לא בכל מקום מחכים לכם אנשי המקצוע הכי טובים שיש. יש מקומות שבהם אנשי המקצוע למדו את התחום יותר לעומק ויש מקומות שבהם המומחים עוסקים בתחום מזה יותר שנים. אתם יכולים להיות בטוחים שאם יש תחום שבו הניסיון חשוב ושבו יש הבדל בין מקצוענות ובין חובבנות זה התחום הזה. אין ספק שלילד שלכם מגיע את הטוב ביותר, והטוב ביותר מתחיל בבחירת המקום המתאים לעשות בו את האבחון. לכן כדאי לעשות כל מה שאפשר כדי לבחור את המקום הכי מוביל ומתקדם, שכן בצורה כזאת תוכלו לדעת שאתם, והילד שלכם, נמצאים במקום הנכון. לא קל להתמודד עם קשיים שמהם הילדים שלנו סובלים, כי היינו רוצים שיהיה להם רק טוב וקל בחיים. עם זאת, לא כדאי לוותר על האבחון כי אחריו אתם תהיו חכמים יותר ותוכלו לתמוך בילד שלכם כמו שצריך.

שתף את הפוסט

דילוג לתוכן