הספקטרום האוטיסטי

הספקטרום האוטיסטי

אבחון ילדים על הספקטרום האוטיסטי

אבחון והערכה של הפרעת תקשורת ראשונית נדרשים לצורך הכרה ע"י מערכת החינוך ומערכת הבריאות בזכויותיו וצרכיו של הילד, וכן לצורך המלצות על אופני טיפול. לצורך זה נדרשת הערכה ע"י פסיכיאטר ילדים וכן ע"י פסיכולוג קליני. ההערכה במכון שלם מתבצעת ע"י פסיכולוגים קליניים המתמחים בתחום זה ונסמכת על כלי אבחון מותאמים הנדרשים לצורך זה. אבחון זו כולל הערכה קוגניטיבית מלאה, הערכה רגשית בכלים השלכתיים וכן שימוש בשאלונים המקובלים בתחום.

מעבר להערכה האבחנתית ניתנות המלצות למשפחה והמלצות טיפוליות המותאמות לצרכיו הייחודיים של הנבדק. לצורך ההערכה מתקיים ראיון עם ההורים וכן בדיקה של הילד עצמו.

אבחון מסוג זה דורש מיומנות וניסיון מקצועי וכן רגישות למצבו של הילד וצרכיו. האבחון נערך במכון שלם ראשל"צ ע"י פסיכולוגים מנוסים ומיומנים.

 

קידוד אבחנה לפיDSM-5 :

299.00 Autism Spectrum Disorder criteria:

קריטריון הערכה
 A. חסרים קבועים בתקשורת חברתית ובאינטראקציות חברתיות כפי שבא לידי ביטוי בתחומים הבאים:
חסר בהדדיות חברתית רגשית. קיים/לא קיים
חסר בתקשורת לא מילולית. קיים/לא קיים
חסרים ביכולת לפתח, לשמר  ולהבין מערכות יחסים. קיים/לא קיים
B. דפוסים מצומצמים וחזרתיים של התנהגויות, תחומי עניין ופעילויות כפי שבא לידי ביטוי בלפחות שניים מהבאים:
דפוס חזרתי או סטריאוטיפי בתנועות, שימוש בחפצים או בשפה. קיים/לא קיים
היצמדות נוקשה לדפוסי תגובה, טקסיות בדפוסי ביטוי ובהתנהגות. קיים/לא קיים
תחומי התעניינות מוגבלים מאוד, חריגים מבחינת מיקוד ועוצמה. קיים/לא קיים
תגובת יתר או תת-תגובה לגירויים סנסוריים או התעניינות חריגה באפיונים הסנסוריים של הסביבה. קיים/לא קיים
C. התסמינים קיימים בתקופת ההתפתחות המוקדמת, אך ייתכן ויבאו לידי ביטוי מלא רק כאשר דרישות הסביבה יעלו על המשאבים המצומצמים או יסוו על-ידי מיומנויות התמודדות נרכשות בשלבים המאוחרים יותר. קיים/לא קיים
D. התסמינים גורמים לפגיעה משמעותית מבחינה קלינית בתפקוד חברתי, תעסוקתי ובתחומי תפקוד משמעותיים אחרים. קיים/לא קיים
E. התסמינים אינם מסבירים טוב יותר על יחדי פיגור שכלי או עיכוב התפתחותי. קיים/לא קיים

 

שתף את הפוסט

דילוג לתוכן