טיפול פסיכולוגי בילדים

טיפול פסיכולוגי בילדים

טיפול פסיכולוגי בילדים, הוא סוג של תהליך ריפוי לילד. כאשר אנו מזהים קושי מסוים אצל הילד אם זה קושי חברתי, או התנהגותי אנו נצטרך למצוא פתרונות על מנת לסייע לילד. לכל ילד יש אופי משלו וכן גם הטיפול הוא שונה. ילדים בגילאי גן או ילדים בתיכון ואפילו בוגרים יותר יקבלו טיפול פסיכולוגי שונה, והדרך התקשורתית היא שונה , ילד צריך שידברו אליו בשפה שלו שהוא מבין. לצורך העניין ילד בגיל הגן יבין את הטיפול טוב יותר וישתף פעולה כאשר הטיפול הפסיכולוגי יהיה סוג של משחק, יצירה , דיבור וכדומה. כאשר הילד מגיע לטיפול פסיכולוגי יש להבין שגם אתם ההורים בתמונה ומה הפירוש? ילד חווה בחייו המון אירועים, חוויות וכדומה היכולת של ההורים היא בעצם זו שמשפיעה על הילד וע"י דפוסי התנהגות של ההורים ודרך ההתבטאות שלהם היא זו שתלווה את הילד בעתיד לכשיגדל. במילים פשוטות יותר הילד רואה בהוריו סוג של מודל לחיקוי כי הרי הוא יודע שהמשפחה היא המקום המגונן, הבטוח ששם הוא יכול להיות מי שהוא באמת. וכאשר תהליך הטיפול הפסיכולוגי מתבצע יש לקחת בחשבון שגם ההורים הם תופסים חלק בלתי נפרד ויש צורך בשיתוף פעולה גם מצידם.

 
טיפול פסיכולוגי בילדים –  התהליך
 

טיפול פסיכולוגי בכלל וטיפול פסיכולוגי בילדים בפרט הוא תהליך שלוקח זמן, ראשית הילד צריך לתת אמון מלא במטפל המופיע מולו. לכן כאשר הילד מגיע למפגשים מסוג זה חשוב שתהיה לו דמות מוכרת שהוא בוטח בה שתוכל ללוות אותו במהלך התהליך, לאחר מכן כאשר הילד מרגיש תחושת בטחון הוא יוכל להיפתח ולשתף פעולה עם המטפל ובכך לגרום להליך הפסיכולוגי להיות אפקטיבי יותר ולסייע לו מדובר על מספר מפגשים שמנוהלים ע"י פסיכולוג ילדים מומחה, תחילה יש אבחון ובהמשך יותאם לילד הטיפול הספציפי שלו הוא זקוק. חשוב לציין כי כאשר מתחילים טיפול פסיכולוגי בילדים יש להיות עקביים ולהיות עד סוף התהליך, זה דבר שמשפיע על הילד. וכאשר כבר הילד רכש את הביטחון המלא בצוות המטפלים ראוי להמשיך הלאה ולאפשר לתהליך להתבצע עד תום, כך השיפור אצל הילד יהיה משמעותי יותר.

מכון שלם- צוות מומחים.

כאשר פונים לקבלת טיפול פסיכולוגי בילדים חשוב מאד למצוא את המקום הנכון והמקצועי שבו יקבל הילד את כל הכלים המקצועיים שיוכלו לעזור לו בעתיד. אנו במכון שלם מספקים מגוון טיפולים פסיכולוגים מותאמים לפי הילד, בעזרת צוות מומחים ופסיכולוגים העוסקים בתחום זה שנים רבות הטיפול הוא יעיל ואפקטיבי מאד. אם אתם מחפשים מקום בו תוכלו למצוא סיוע ועזרה בקבלת החלטות חשובות להמשך עתידו של הילד, אם זה בצד הרגשי או ההתנהגותי. יש לכם מקום עמנו ואנו נשמח לסייע בכך. למידע, וייעוץ בתחום ניתן ליצור קשר ולקבל את מענה מקצועי , מהיר מהמומחים.

שתף את הפוסט

דילוג לתוכן