חשיבותו של אבחון קשב וריכוז

חשיבותו של אבחון קשב וריכוז

חשיבותו של אבחון קשב וריכוז

הרגע שבו אנחנו מתחילים להבין שיש לילדים בעיה בבית הספר הוא בדרך כלל רגע לא נעים, ולרוב זה קורה אחרי תקופה לא קצרה של הכחשה. זה נשמע לכם מוכר כי גם אתם יוצאים היום מההכחשה ורוצים להתחיל להגיב? אם כך, יכול להיות שעכשיו זה הזמן הנכון לעשות אבחון קשב וריכוז לבן שלכם.

מטרתו של אבחון קשב וריכוז

ככל שעוברות השנים המודעות לנושא של הפרעות קשב וריכוז הולכת וגדלה, ומסתבר שיותר ויותר אחוזים מכלל האוכלוסייה סובלים מהפרעות שונות. משמעות הדברים היא חיובית, שכן אם גם לילד שלכם יש קשיים הוא לא לבד. זה אומר שיש יום שיטות שבעזרתן ניתן יהיה לעזור לבן שלכם, כך שאתם לא לבד. מה שכן, אתם צריכים לפקוח את העיניים ולקחת את האחריות לידיים ולהבין שללא אבחון קשב וריכוז יהיה מאוד קשה לסייע לבן שלכם. כדאי לדעת שיש הרבה מאוד סוגים של אבחונים, ובוחרים את האבחון המתאים על פי התלונות ועל פי הקשיים שאיתם מתמודד הילד. המטרה של אבחון כזה פשוטה וברורה: לזהות מהם בדיוק אותם קשיים ולבחור את הדרך הנכונה ביותר לעזור לילד.

למה חשוב להתייחס לבעיות הקשב והריכוז?

בעבר כאשר ילד סבל מבעיות של קשב וריכוז זה השפיע עליו מאוד כיוון שבלימודים לרוב הוא לא היה מצליח, וזה גרר בעיות של חוסר ביטחון עצמי ועוד. כמו כן, ילדים שבעיות הקשב והריכוז גרמו לכך שהם היו מפריעים בבית הספר סבלו גם מדעה שלילית לגביהם הן מבחינת המורים וההורים והן מצידם של החברים לספסל הלימודים. לכן היום, כאשר המודעות לנושא של אבחון קשב וריכוז כל כך גדולה, חבל לפספס את ההזדמנות הזאת וחבל לא לעזור לילדים. מדהים לגלות כיצד בדרך כלל המוח מוצא דרכים ושיטות לכפות על הקשיים, אך עם זאת, לא תמיד זה כך, ואם אפשר לסייע לילדים ולהקל עליהם אז למה לא?

מה עושים אחרי האבחון?

כמובן שלעשות אבחון קשב וריכוז לילדים זה לא מספיק, שכן הדבר החשוב באמת הוא להסיק מסקנות מתוך האבחון הזה. לכן חשוב כל כך לעשות את האבחון במקום מתקדם, שכן הדבר העיקרי זה להחליט איך אפשר לעזור לילד אחרי האבחון. מעבר לכך שהאבחון יגרום לכך שהוא יקבל הקלות שונות בבית הספר ובמבחנים, זה גם יעזור לו ללמוד שיטות שתוכלנה לעזור  לו. לכן אחרי האבחון המומחים צריכים לנתח אותו ולהבין טוב יותר על איזה סוג של לקויות מדובר, ובצורה כזאת ניתן יהיה להתקדם הלאה.

המקום הטוב ביותר לאבחונים

אבחונים של לקויות למידה, בין אם זה קשב וריכוז ובין אם אלה לקויות אחרות, ניתן לעשות היום בלא מעט מקומות. לכן כדאי לכם לעצור ולבדוק לאיפה אתם פונים, כיוון שאין ספק בכך שלילדים שלכם מגיע את הטוב ביותר. זו הסיבה לכך שכדאי שתבדקו כמה שיותר מידע אודות המכון שאליו אתם פונים, כי רק כך האבחון יהיה מקצועי וניתוח מסקנותיו יהיה באמת יעיל.

שתף את הפוסט

דילוג לתוכן