אבחון קשב וריכוז

אבחון קשב וריכוז

דברים שכדאי לדעת לפני שעושים אבחון קשב וריכוז

להיות הורים זו אולי המשימה כי קשה שאדם יכול לקחת על עצמו, שכן אנחנו אחראיים לכל מה שקורה לילד שלנו. אנחנו אחראים לחינוך שלו, לדאוג לכך שכל הצרכים שלו ימולאו ואנחנו גם צריכים לעזור לו כשלא הכול מסתדר. לכן, אם אתם רואים שבזמן האחרון קשה לו בבית הספר ואם יש חשד שאולי הוא סובל מבעיה שונות, אתם הם אלה שצריכים לארגן בשבילו אבחון קשב וריכוז.

למה חשוב לעשות אבחון קשב וריכוז?

ראשית, כדאי לדעת שאם אתם חושבים על אבחון קשב וריכוז אתם בפירוש לא היחידים, כי רבים בוחרים באופציה הזאת בשלב כלשהו. שנית, חשוב לעשות את האבחון הזה כי הוא יוכל לשנות את חייו של הילד. דמיינו מה מרגיש ילד שיש לו בעיה כזאת אך אינה מאובחנת ואינה מטופלת: הוא מרגיש כישלון, חוסר שייכות והוא אפילו עלול לחשוב שהוא אינו מספיק חכם. אם חשוב לכם שהחוויה של הילד שלכם בחיים תהייה טובה יותר, כדאי שתעשו לו אבחון, ויפה שעה אחת קודם. מעבר לכל מה שקשור לרגש ולחוויה של הילד שלכם בחיים, כדאי לעשות לו אבחון כזה גם כדי שתוכלו לעזור לו.

מה קורה אחרי האבחון?

במידה ועושים לילד שלכם אבחון קשב וריכוז ומגלים שאכן ילדכם מתמודד עם בעייה זו, אפשר יהיה להתחיל לעזור לו. אומנם זה נכון שיש בעיות או קשיים שלא ייעלמו לעולם, אך יש היום הרבה מאוד שיטות אשר יכולות להקל על הילדים את ההתמודדות. כמו כן, ככל שמגלים את הבעיה מוקדם יותר אכן ישנן דרכים רבות לעזור לו להתמודד עם הבעיה ולהגדיל משמעותית את סיכוייו להצליח בלימודים ובחברה. סיכוייו להצליח רק ילכו ויגדלו. זו הדרך הנכונה לגרום לילד שלכם לסלול לעצמו מסלול להצלחה, כי בצורה כזאת, כשיש לו הוכחות לבעיה שממנה הוא סובל ושורה של הקלות, הסיכויים שלו להצליח הולכים וגדלים.

בדקו איפה כדאי לעשות את האבחון

זה לא סוד שהמועדות לכל הנושא של בעיות קשב וריכוז בשנים האחרונות הולכת וגדלה. זו הסיבה לכך שהיום זוג הורים שרוצים לעשות לילד שלהם אבחון קשב וריכוז יוכלו לעשות זאת הרבה יותר בקלות. יש היום הרבה יותר מקומות שאליהם אפשר לפנות לעומת מספר המקומות שהיו קיימים בעבר. עם זאת, חשוב לזכור שלא בכל מכון שבו נעשים אבחונים כאלה עובדים אנשי מקצוע מספיק מנוסים, ולא בכל מכון כזה יידעו איך לנתח את תוצאות האבחון כמו שצריך. לכן כדאי לכם לשים לב שאתם פונים אל מקום מוביל ואל מקום שבו גם אתם וגם הבן שלכם תצאו מרוצים. בסופו של דבר כל ההשקעה הזאת בילד שלכם תניב פרי, שכן אתם ההורים שלו ואתם בוודאי רוצים לעשות הכול כדי שיהיה לו כמה שיותר טוב. האבחון הוא אומנם רק צעד אחד בדרך לעזרה שתיתנו לבן שלכם אך זה הצעד החשוב ביותר ועל בסיס האבחון אפשר יהיה להחליט איך ממשיכים.

שתף את הפוסט

דילוג לתוכן